Home
Quiz Scouts Blauberg |
Via onderstaande link kan u een team inschrijven voor de quiz! Link inschrijvingsformulier
|
Medische fiche scouts & gidsen Vlaanderen |
Vanaf dit jaar maken we gebruik van de medische fiches van Scouts & Gidsen Vlaanderen. Deze fiches bieden ons betere informatie. De medische fiches uit voorgaande jaren zijn daarom niet meer geldig. Iedereen dient een nieuwe medische fiche in te vullen. Een leeg exemplaar is te verkrijgen via onderstaande link. https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/sites/default/files/files/NIEUW_individuele_steekkaart_0.pdf Gelieve zo snel mogelijk (op de startdag) een ingevulde versie te bezorgen aan de leiding. Alvast bedankt! |
Leidingsverdeling 2024-2025 |
De leidingsverdeling voor het komende scoutsjaar is bekend!
KAPOENEN
WELPEN
JONGVERKENNERS
VERKENNERS
JINS
Dit jaar nemen we ook afscheid van Wout Vandersmissen, Stan Menten, Robbe Thiels, Emiel Tuyteleers (Jaak) en Cisse T'Syen. Graag zouden we hen willen bedanken voor de jarenlange inzet.
Tot op de Jubileum!
De leiding
|
40 jaar Scouts Blauberg |
Vergeet jullie zeker en vast niet in te schrijven voor de BBQ. De inschrijvingen sluiten op 30 AUGUSTUS. Dat wordt smullen!! Link inschrijvingsformulier
|
Groepsweekend |
Beste ouders en leden, Gelieve het volgende formulier in te vullen om je in te schrijven voor het groepsweekend: Met vriendelijke groet, De leiding
|
Belangrijke data |
Beste ouders en leden, Nu het scoutsjaar halverwege is, kijken we graag vooruit naar wat de komende maanden nog in het verschiet ligt. Van 8 tot 10 maart gaan we samen op groepsweekend. Op zaterdag 27 april maken we een uitstap naar Bobbejaanland met de hele scouts. Ook delen we graag de data van het kamp mee, die elk jaar hetzelfde zijn: - Kapoenen: 21/07- 25/07 - Welpen: 19/07 - 25/07 - Jongverkenners en verkenners: 19/07 - 29/07 Wij kijken er alvast enorm naar uit! De leiding |
KERSTMARKT |
Lekkere drankjes, lekker eten en een tof spelleke voor de leden. Zalig!
|
FOTOAVOND |
Leidingsverdeling 2023-2024 |
|
Kermisfuif |
Leidingsverdeling 2022-2023 |
De leidingsverdeling voor het komende scoutsjaar is bekend!
KAPOENEN
- Robbe Thiels - Jef Vermeiren - Kato Verrykt - Arno Philips - Mauro Leonardo
WELPEN
- Hannes Helsen - Niels Hermans - Elise Vandenberghe - Bo Vandegaer - Ferre Severens - Vic Menten
JONGVERKENNERS
- Stan Menten - Matthis Wagemans - Nelle Scheepers - Zenz Beneens - Ward Daems
VERKENNERS
- Wout Vandersmissen - Jonathan Philips - Emiel Tuyteleers - Nazir Fall
JINS
- Rik Daems - Cisse T'Syen Dit jaar nemen we ook afscheid van Lennart Aerts, Lars Bos en Ethan Ropers. Graag zouden we hen willen bedanken voor de jarenlange inzet.
Tot op de startdag! De leiding |
STARTDAG 2021-2022 |
LEIDINGSVERDELING |
De leidingsverdeling voor het komende scoutsjaar is bekend! KAPOENEN - Lars Bos WELPEN - Zenz Beneens JONGVERKENNERS - Nazir Fall VERKENNERS - Rik Daems JINS - Lennart Aerts (Ets) Tot op de startdag! |
Vertrekuren kamp |
BELANGRIJK VOOR HET KAMP: Door het noodweer van de voorbije week kunnen we jammer genoeg niet meer met de trein naar het kampterrein. Daarom gaan we alsnog met de bus, vertrekkende in Blauberg aan de scoutslokalen. De regeling is als volgt: - Kapoenen: vertrek om 8u30 aan de lokalen 21/07 Deel deze informatie gerust met mede-ouders! Onze excuses voor het ongemak en tot snel |
verkoop spaghettisaus |
Beste ouders en sympathisanten Wij, Jins van Scouts Blauberg, organiseren een inzamelactie ten voordele van ons kamp. Dit keer verkopen we vers gemaakte spaghettisaus per liter! Ons aanbod bestaat uit: - Spaghetti bolognese saus (€12/liter) - Vegetarische saus (zonder gehakt) (€10/liter) Deze zullen op zaterdag 22 mei opgehaald kunnen worden aan de scoutslokalen van Blauberg (Verbrand Goor 27) tussen 13u en 18u. Gelieve op voorhand te bestellen t.e.m. woensdag 19 mei via onderstaande link: https://forms.gle/HqfXJxFU66PsSRre9 Betaling kan via overschrijving op volgend rekeningnummer: BE31 7390 1977 4055 Alvast bedankt voor jullie steun! Groetjes de Jins |
Inschrijving |
Beste ouders, beste leden
Net als vorige week willen we jullie vragen om jullie in te schrijven in een bepaald groepje via het google form onderaan dit bericht. De inschrijvingslink wordt vrijdag 19 februari om 12u afgesloten, daarna is het niet meer mogelijk om in te schrijven.
We zetten nog even de maatregelen op een rij:
- Elke leider draagt op elk moment een mondmasker. Elk lid dat 13 jaar of ouder is, is eveneens verplicht op elk moment een mondmasker te dragen (tenzij tijdens fysiek zeer inspannende momenten).
- Op aanraden van de experten, willen we jullie vragen één hobby per week te kiezen.
- Gezien ook de KSA van Blauberg deze week hun werking heropstarten, werken we vanaf nu in drie tijdssloten, namelijk van 9u tot 11u30, van 12u tot 14u30 en van 15u tot 17u30. We werken nog steeds zowel aan de lokalen als aan de voetbalkantine van Blauberg. Kijk vrijdagnamiddag goed op het schema op onze facebookpagina waar en wanneer je aanwezig moet zijn.
Als jullie nog verdere vragen of bedenkingen hebben, contacteer ons dan via hoofdleiding@scoutsblauberg.be of via volgende telefoonnummers:
Lennart Aerts: 0497/876054
Tuur Schauwaers: 0474/037734
Jonathan Philips : 0491/293210
Tot zaterdag!
|
Heropstart |
Beste ouders, beste leden
Met grote vreugde, goede moed en heel veel zin, kunnen wij jullie meedelen dat we op zaterdag 13 februari onze werking terug op zullen starten. Om dit mogelijk te maken, hebben we enkele wijzigingen aan onze normale werking moeten aanbrengen. We vatten ze even voor jullie samen:
- Omdat we maximaal in groepjes van 10 jongeren (exclusief leiding) mogen werken, willen we jullie vragen om jullie in te schrijven in een bepaald groepje via het google form in de link onder dit bericht.
- Tot onze grote spijt hebben we niet genoeg leiders om alle ingeschreven leden in een groepje van 10 te kunnen plaatsen. Het zou daarom kunnen dat bij de Kapoenen, Welpen of Jongverkenners alle groepjes volzet zijn. Als we merken dat dat het geval is, zullen we met wekelijkse inschrijvingen werken, zodat iedereen week per week de kans heeft om zich met ons uit te leven.
- Elke leider draagt op elk moment een mondmasker. Elk lid dat 13 jaar of ouder is, is eveneens verplicht op elk moment een mondmasker te dragen (tenzij tijdens fysiek zeer inspannende momenten).
- Op aanraden van de experten, willen we jullie vragen één hobby per week te kiezen.
- Om te voorkomen dat er teveel groepjes bij elkaar lopen, splitsen we onze werking in de tijd en ruimte op. De exacte indeling wordt na afloop van de inschrijvingen meegedeeld. De tijdssloten lopen telkens op zaterdag van 12u-14u30 en van 15u-17u30. Een deel van de groepjes zal aan de voetbalkantine in Blauberg afspreken.
Als jullie nog verdere vragen of bedenkingen hebben, contacteer ons dan via hoofdleiding@scoutsblauberg.be of via volgende telefoonnummers:
Lennart Aerts: 0497/876054
Tuur Schauwaers: 0474/037734
Jonathan Philips : 0491/293210
Wij verheugen ons al op een ongetwijfeld heugelijk weerzien!
Tot binnenkort!
|
Bierpakket |
Beste mensen uit Herselt en omstreken
Gezien ook wij al een tijdje geen inkomsten meer hebben gehad, hebben we besloten een online verkoop te doen. Wat bieden we jullie dit eindejaar aan? We hebben een bescheiden pakket samengesteld met vier bieren, gebrouwen door bedrijven of organisaties uit de omgeving. Het pakketje bevat:
- Bergomse tripel (Bergom)
- Paternoster tripel (Diest)
- Hof ten Dormaal Amber (Tildonk)
- Averbode (Averbode)
De pakketjes kunnen afgehaald en ter plaatse betaald worden op woensdag 23 en woensdag 30 december, telkens tussen 17u en 18u aan het scoutslokaal (Verbrand Goor 37, 2230 Herselt).
Jullie zouden ons en jullie zelf er een enorm plezier mee doen als jullie één of meerdere pakketjes bestellen. Zo hebben wij weer de middelen om er hopelijk binnenkort samen met onze leden weer in te kunnen vliegen, terwijl jullie kunnen genieten van enkele heerlijke staaltjes lokaal vakmanschap!
Wij wensen iedereen al een wondermooi eindejaar toe en alvast bedankt voor jullie toekomstige aankoop!
Scouts Blauberg
|
verduidelijking |
Het zou kunnen dat u 12 december iemand op Studio Brussel hebt horen beweren dat hij aanwezig was op een feestje van Scouts Blauberg met ‘ne man of 25’. Even voor de duidelijkheid: wij kennen deze persoon niet en wij organiseren eveneens geen feestjes. We betreuren het bedenkelijke niveau van deze grap en de ongepastheid ervan in het kader van de nog steeds heersende pandemie. Via deze weg ook een boodschap aan de persoon in kwestie: excuses zijn altijd welkom, wij zijn namelijk zeer vergevingsgezind. |
MAATREGELEN |
Beste leden en ouders, Gezien de nog steeds stijgende coronacijfers in ons land hebben wij besloten om onze volledige scoutswerking stil te leggen voor onbepaalde duur. Dit betekent dus ook geen scouts meer voor de kinderen onder de 12 jaar. We vinden het zeer jammer dat we deze beslissing moeten nemen maar het lijkt ons niet meer verantwoord om nog door te gaan. We hopen onze activiteiten snel weer te kunnen opstarten en er weer fijne zaterdagnamiddagen van te maken. Tot snel! Met pijn in ons scoutshart, De Leiding |
MAATREGELEN |
Lieve scoutsenthousiasten De strijd met het virus moet op alle fronten gevochten worden. De overheid heeft beslist dat elke activiteit van de groepen +12 jaar niet meer zullen doorgaan. Dit is uiteraard jammer maar ook hier komen we door. Wat wil dit zeggen voor ons: JVK en VK zullen geen scoutsactiviteit meer hebben. De 2 jongste takken mogen wel nog naar de activiteit komen. Mogen we jullie bovendien vragen om bij het afzetten van je kinderen zo min mogelijk op het terrein te komen en de algemene voorzorgen te respecteren. Alvast bedankt en tot binnenkort voor de jongsten De leiding |
Eetdag ( Geannuleerd ) |
|
Leidingsverdeling 2020 |
- KAPOENEN - Jonathan Philips ( Hoofdleiding )Jef Vermeiren ( Takleiding ) Emiel Tuyteleers Lennart Aerts ( Hoofdleiding )
- WELPEN - Stan MentenMatthis Wagemans ( Takleiding ) Hannes Helsen Ethan Ropers
- JONGVERKENNERS - Cisse T'syen Robbe Thiels Rik Daems Lars Bos ( Takleiding )
- VERKENNERS - Tuur Schauwaers ( Hoofdleiding ) Gilles Helsen ( Takleiding ) Wout Vandersmissen
- JINS - Michiel De Deyne Julie Vandenberghe ( Takleiding )
|
aflevering valiezen |
Houd uw kaart al klaar om te betalen. We willen cash en contact zo veel mogelijk vermijden. Tot straks ! |
UPDATE Coronavirus |
Beste ouders en leden Zoals u waarschijnlijk al heeft vernomen, bereikt de impact van het coronavirus nu ook de Vlaamse jeugdwerking. Jammer genoeg zien wij ons noodgedwongen al onze activiteiten tot ten minste 3 mei op te schorten. Deze beslissing is voor niemand fijn, maar wij begrijpen dat medewerking en solidariteit van de hele samenleving de enige manier is om de oudere risicogroep tegen het virus te beschermen. Wij volgen de situatie op de voet en hopen u snel te kunnen laten weten wanneer we onze activiteiten kunnen hervatten. Blijf vooral gezond en hopelijk tot snel. Vanwege de leiding |
Update lokalen |
STAND VAN ZAKEN Eén jaar geleden op de benefiet ‘Blauberg on fire’ werden we overrompeld door brede solidariteit uit verschillende hoeken. We hadden gehoopt jullie te kunnen melden dat de bouwaanvraag werd goedgekeurd, maar helaas is deze stopgezet. We vrezen voor anderhalf jaar vertraging. We gaan in overleg met de gemeente en andere partijen om te bekijken of een multifunctioneel lokaal mogelijk is. We houden jullie op de hoogte! |
Leidingsverdeling |
Zie hier jullie nieuwe leiding voor het komende scoutsjaar. Wij hebben er al zin in! :)
|
Groepsweekend |
Beste ouders en leden Dit jaar bestaat scouts Blauberg 35 jaar. Zoals eerder vermeld zal het weekend doorgaan op 26, 27 en 28 april. Voor het vervoer op vrijdag 26 april in goede banen te leiden, zoeken wij nog enkele ouders die bereid zijn om leden mee te vervoeren naar de weekendplaats. Stevige scoutsgroeten De leiding |
CM stopt teruggave lidgeld |
Vanaf 1 januari 2019 is het niet meer mogelijk om het lidgeld terug te trekken via de CM. Wij raden ouders aan om de formulieren nog snel bij ons te laten onderteken. U kan het formulier vinden bij het volgen van onderstaande link. https://www.cm.be/media/Attest-inschrijvingsgeld-jeugdvereniging-sportvereniging_tcm47-24959.pdf |
Eén jaar later |
9 december 2017 staat in onze geheugens gegrift. Er gebeurde iets wat we allemaal voor onmogelijk achtten : we verloren onze lokalen in een brand. We lieten de moed niet zakken en konden onze werking dankzij een bijzondere gastvrijheid verderzetten in de Abdij van Averbode. Na 4 maanden midden in de natuur spelen en ravotten op een schitterende locatie, keerden we terug naar ons vertrouwde ‘Verbrand Goor’. What’s in a name. In juli en augustus settelden we ons in het huidige containerdorp. Tijdens deze periode konden we rekenen op onnoemelijk veel morele, materiële en financiële steun, soms uit erg onverwachte hoeken. Een hele grote dankjewel dus aan leiding, oud-leiding, ouders, leden, sympathisanten, (jeugd)verenigingen, Abdij van Averbode, gemeente, … Tijdens Blauberg on Fire konden we nogmaals de brede solidariteit ervaren.
STAND VAN ZAKEN: Het dossier om het gebouw te slopen is goedgekeurd. Begin 2019 worden de lokalen afgebroken. Enkel het nieuwste gedeelte van de lokalen, een deel van onze garage, blijft behouden. Zes architecten meldden zich aan om een ontwerp in te dienen. Eind februari moet hun projectvoorstel klaar zijn. Aan de hand van de gunningscriteria wordt de architect met de meeste punten weerhouden.
OPVOLGING: ‘De brandleiding’ Ward Weckhuysen, Karlijn Geys en Lisa Vandepaer volgen in samenspraak met de huidige leidingsploeg het dossier van nabij op. We hopen jullie volgend jaar te kunnen melden dat de bouwaanvraag werd goedgekeurd. Zodra er een datum van realisatie beschikbaar is, horen jullie het zeker.
FIJNE FEESTDAGEN
|
GRENZELOOS |
Iedereen is welkom om de verkenners te steunen op hun fuif Grenzeloos. Zie jullie daar! (Op foto klikken voor link naar facebookpagina) |
Blauberg on Fire |
Vanaf NU kan je je inschrijven voor onze benefietbbq. Voorinschrijving is verplicht en kan tot 8 september. Gedurende heel de avond zijn er randactiviteiten voorzien! Zo zal er vanaf 19u livemuziek zijn van one plus music en we sluiten de avond af met Kontrair. Hiernaast is er voor de jongste onder ons een schattentocht. Voor de oudere kinderen wordt er een escape room voorzien. Inschrijven hiervoor is ter plaatste. |
LEIDINGSVERDELING |
De leidingsverdeling voor het komende scoutsjaar is bekend! KAPOENEN
WELPEN
JONGVERKENNERS
VERKENNERS
Dit jaar hebben we ook afscheid moeten nemen van Lisa Vandepaer, Sam Maes, Arne Geys en Sander Boeckmans. Graag zouden we hen willen bedanken voor de jarenlange inzet.
Tot de startdag!
De leiding |
Terugkeer Blauberg |
Beste ouders en leden Al bijna 4 maanden geleden verloren we onze lokalen in een brand. We zijn druk bezig geweest en hebben onze activiteiten kunnen verder zetten in de Abdij van Averbode. Hiervoor zijn we de Abdij heel dankbaar! Ondanks de enorme gastvrijheid en de prachtige omgeving in Averbode wilden we, van zodra het mogelijk was, terugkeren naar Blauberg. Deze moment is nu aangebroken! Vanaf zaterdag 21 april zullen al onze activiteiten terug doorgaan aan de scoutslokalen in Blauberg. Dit vieren we die dag met een groepsspel dat de voorstam voor ons in elkaar gestoken heeft, waarvoor dank! Iedereen wordt die dag van 10u-17u verwacht, eten wordt voorzien. Update: Momenteel staat er een sanitaire container met een klein lokaaltje. Tegen de zomer komen er nog eens 7 containers met verschillende lokalen van scouts Tessenderlo (zij hebben 3 jaar geleden ook een brand gehad). Aan deze containers zal er een afdak voorzien worden. Hierbij komen er nog containers voor het wekelijks materiaal en een speelruimte van 3 containers groot. In de zomer wordt alles geïnstalleerd met als doel het nieuwe scoutsjaar te kunnen starten in ons containerdorp. |
Activiteiten abdij Averbode |
Beste ouders en leden Onze werking zal de komende weken doorgaan in de abdij van Averbode. Leiding Scouts Blauberg |
UPDATE |
Beste ouders en leden Zoals jullie wellicht vernomen hebben, zijn onze lokalen vandaag in rook op gegaan. Hoewel we dit zeer spijtig vinden, laten we de moed niet zakken. De vergaderingen blijven doorgaan op een locatie die we ten laatste deze woensdag meedelen. Tot zaterdag! P.S. Morgen kan je ons samen met de KSA op de kerstmarkt te Blauberg vinden, jullie zijn allemaal welkom. |
Grenzeloos |
Iedereen van harte welkom om onze oudste tak te komen sponsoren op hun fuif Grenzeloos deze vrijdagavond. Tot dan! |
--- OKTOBERFEST --- |
Op 28 oktober organiseert Scouts Blauberg "Oktobefest". Iedereen is welkom om de Duitse sfeer te komen opsnuiven in de pz van Herselt!
|
Fiscaal attesten |
Ouders van kinderen onder de 12 jaar kunnen de bijdrage van jeugdkampen inbrengen in hun belastingsbrief. Vraag hiervoor achter een fiscaal attest bij de leiding en we bezorgen het aan jullie.
|
STARTDAG 2017 - 2018 |
LEIDINGSVERDELING |
JAWEL JAWEL!! Hieronder vind je wie volgend scoutsjaar je leiding gaat worden! KAPOENEN:
WELPEN:
JVK:
VK:
Dit jaar hebben we ook moeten afscheid nemen van Julie Verwaest, Jo de Winter, Aidan Thoelen en Manon Giskes. Wij willen hun graag bedanken voor hun jarenlange inzet!
Tot op de startdag!
De leiding
|
KAMP 2017 |
Het kamp komt dichterbij! hieronder vinden jullie het kampboekje met alle info in verband met het scoutskamp van dit jaar.
|
Kampdata 2017 |
De kerstvakantie is nog maar net voorbij, maar wij kijken al uit naar de komende vakanties. Over minder dan 185 dagen vertrekken we op kamp! De kampdata: Kapoenen: 21 juli - 25 juli (ps: de kampdata is elk jaar hetzelfde) |
Foto's |
Goed nieuws! Sinds kort zijn de foto-albums van dit scoutsjaar terug te vinden op de facebookpagina van scouts Blauberg! Like zeker en vast onze facebookpagina, zodat je zeker op de hoogte blijft van alle leuke activiteiten die we doen op zaterdagnamiddag! |
Leidingsverdeling 2016 - 2017 |
Eindelijk! Hieronder vind je wie je het komende scoutsjaar als leiding zal hebben: KAPOENEN: - Lisa Vandepaer WELPEN: - Ward Weckhuysen JONGVERKENNERS: - Karlijn Geys VERKENNERS: - Sander Boeckmans Een leuk jaar verzekerd dus, en we hopen jullie allemaal talrijk aanwezig te zien op onze startdag! Tot binnenkort! |
Fotoavond 9 september |
FOTO AVOND |
Ben je benieuwd naar meer coole foto's van dit geweldige kamp? Kom dan zeker eens langs op de fotoavond 9 september! Tot dan!
|
Valse geldinzameling |
Beste buren, Er zouden twee jongetjes rondgaan in het dorp van Blauberg om geld in te zamelen in naam van Scouts Blauberg. Ze beweren dit geld in te zamelen voor een vriendje met kanker genaamd Alexander. Wij stellen uitdrukkelijk dat Scouts Blauberg hier niets mee te maken heeft. Wanneer wij langskomen kan je ons herkennen aan het scoutsuniform. Ook zullen we altijd in groep langskomen met begeleiders. We vinden het zelf jammer dat er misbruik wordt gemaakt van onze naam. Graag dit bericht zo veel mogelijk verspreiden! |
Verkoop Sjaaltjes |
Er zijn eindelijk terug sjaaltjes verkrijgbaar! |
STARTDAG |
Fotoavond |
Enkele foto's van het kamp vind je terug bij 'foto's werkjaar 2014-2015'. |
www.kermisfuif.be |
|
12-urenjogging |
Proficiat aan iedereen die zaterdag zijn steentje heeft bijgedragen tijdens de 12-urenjogging te Westerlo! We zijn, net als vorig jaar, op een knappe 2e plaats geëindigd.
|
Gazet Van Antwerpen |