Sneltoetsen

> Scouting op maat

feb 1, 2022
Ingezonden door: leiding

Heb jij het soms moeilijk met de kost van onze scoutswerking? Volg deze link en bekijk de mogelijkheden vanuit scouts en gidsen vlaanderen. Bij vragen mail gerust naar scoutingopmaat@scoutsblauberg.be

> Kermisfuif Blauberg!

jun 8, 2017
Ingezonden door: leiding

ook dit jaar weer eerste weekend van juli!

> Wist je dat...

mrt 19, 2013
Ingezonden door: admin

...als je op Google zoekt naar het trefwoord "zangboek", Scouts Blauberg dan helemaal als eerste wordt weergegeven met ons aller eigenste zangboek.

Takken

Kapoenen (1e-2e leerjaar)

Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de wereld. De leiding gaat hierbij uit van het kind zelf, van wat hen boeit en aanspreekt.Het hoogtepunt in een kapoenenleven? Voor de eerste keer op kamp!

Welpen (3e-5e leerjaar)

Wie tussen 8 en 11 jaar is, kan meespelen bij de welpen. Het is typisch voor welpen dat ze zelf dingen leren doen. In bomen klimmen, kampen bouwen, vuur maken... Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie.

Jonggidsen en Jongverkenners (6e leerjaar - 2e middelbaar)

Jonggidsen en jongverkenners trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. Op tentenkamp koken ze hun eigen potje. In vaste leefgroepjes of patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker. Jonggivers krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen. Stilaan leren ze dat scouting niet stopt als de vergadering is afgelopen.Je kind is aan zet!

Gidsen en Verkenners (3e-5e middelbaar)

Klaar voor meer? Meer krijg je. Gidsen en Verkenners bieden we alle kansen om te bewijzen wat ze in hun mars hebben. Er is ruimte om te experimenteren en mee te beslissen. Grootse pojecten kleuren hun scoutsdag, maar gewoon gezellig samen zijn hoort er ook bij!

Jin (17-18 jaar)

Jin, Jij en Ik een Noodzaak. Maar wat is jin zijn? Dat bepalen ze zelf. Leiding is geen leiding, maar begeleiding. Wie weet slaan ze dit jaar hun tenten in het buitenland op. Al doende leren ze samenwerken en verantwoordelijkheid opnemen. Inspraak, ploeggeest en zelfstandigheid staan voorop.