KAMP 2020


mei 27, 2020
Ingezonden door: leiding

Beste leden, beste ouders

Het lijkt al een eeuwigheid geleden dat we elkaar gezien hebben, maar zoals altijd is er licht aan het einde van de tunnel: we mogen op kamp! Hoewel deze editie er misschien ietwat anders zal uitzien dan gewoonlijk, zijn wij even enthousiast om alle voorbereidingen te beginnen treffen en ervoor te zorgen dat ook dit jaar onvergetelijk wordt. Eén van de eerste zaken die ons nu te doen staat is beslissen hoe we onze groep gaan opdelen in de reeds befaamde ‘bubbels van 50’. Daarom zouden we jullie alvast vriendelijk willen vragen om ons te laten weten met hoeveel jullie mee op kamp gaan, door via onderstaande link het google form in te vullen (één per persoon die meegaat). We willen iedereen wel geruststellen: de ingevulde formulieren zijn voor ons louter indicatief. Iedereen kan zich nog officieel inschrijven tijdens het afzetten van de bagage.

Bij deze geven we jullie alvast de kampdata per tak mee:

Kapoenen: 21-25 juli

Welpen: 19-25 juli

Jongverkenners: 19-29 juli

Verkenners: 19-29 juli

Verdere praktische informatie plaatsen we steeds op onze facebookpagina en in het kampboekje dat begin juli in ieders brievenbus terechtkomt. Als jullie toch al prangende vragen hebben over wat dan ook, mogen jullie altijd een mailtje sturen naar hoofdleiding@scoutsblauberg.be.

Wij gooien ons alvast vol enthousiasme op de organisatie van een uniek kamp, een kamp waar we lang en vol onzekerheid naar uitgekeken hebben en waar we nu verder vol spanning naar uit kunnen kijken. Hopelijk zien we jullie allen in juli terug!  

De leidingsploeg

 

Via deze link kunnen jullie het google form invullen:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdxviXdhmRorwcEQvq6iamj7fB1TE5Eza0tB1I54dnx3ioICA/viewform?usp=sf_link

 



UPDATE Coronavirus


mrt 12, 2020
Ingezonden door: leiding

Beste ouders en leden

Zoals u waarschijnlijk al heeft vernomen, bereikt de impact van het coronavirus nu ook de Vlaamse jeugdwerking. Jammer genoeg zien wij ons noodgedwongen al onze activiteiten tot ten minste 3 mei op te schorten. Deze beslissing is voor niemand fijn, maar wij begrijpen dat medewerking en solidariteit van de hele samenleving de enige manier is om de oudere risicogroep tegen het virus te beschermen. Wij volgen de situatie op de voet en hopen u snel te kunnen laten weten wanneer we onze activiteiten kunnen hervatten. 

Blijf vooral gezond en hopelijk tot snel.

Vanwege de leiding



Update lokalen


sep 16, 2019
Ingezonden door: leiding

STAND VAN ZAKEN

Eén jaar geleden op de benefiet ‘Blauberg on fire’ werden we overrompeld door brede solidariteit uit verschillende hoeken. We hadden gehoopt jullie te kunnen melden dat de bouwaanvraag werd goedgekeurd, maar helaas is deze stopgezet.

We vrezen voor anderhalf jaar vertraging. We gaan in overleg met de gemeente en andere partijen om te bekijken of een multifunctioneel lokaal mogelijk is.

We houden jullie op de hoogte!



Leidingsverdeling


aug 13, 2019
Ingezonden door: leiding

Zie hier jullie nieuwe leiding voor het komende scoutsjaar. Wij hebben er al zin in! :)



Groepsweekend


apr 3, 2019
Ingezonden door: leiding

Beste ouders en leden

Dit jaar bestaat scouts Blauberg 35 jaar.
Om dit te vieren gaan we met heel de scouts op weekend. Dit groepsweekend zal plaatsvinden op 26, 27 en 28 april. Om te bevestigen dat uw kind mee gaat op dit groepsweekend hadden we graag dat u dit inschrijvingsformulier invult en terug bezorgt aan de leiding. 
Hierdoor krijgen we een beeld van het aantal leden dat in totaliteit meegaat op het groepsweekend.

Zoals eerder vermeld zal het weekend doorgaan op 26, 27 en 28 april.
Dit in jeugdverblijf ‘de kompel’ te Beverlo (Laan op Vurten 61, 3581 Beverlo) en de kostprijs bedraagt 20 euro
Op vrijdag 26 april komen we samen om 18u30 aan de scoutslokalen zodat we om 19u00 kunnen vertrekken. 
Op zondag 28 april kunnen jullie de leden komen afhalen op de weekendlocatie om 13u00.

Voor het vervoer op vrijdag 26 april in goede banen te leiden, zoeken wij nog enkele ouders die bereid zijn om leden mee te vervoeren naar de weekendplaats. 
Indien u geïnteresseerd bent om mee leden te vervoeren naar de weekendplaats mag u een mail sturen naar leiding@scoutsblauberg.be.

Stevige scoutsgroeten

De leiding

 


CM stopt teruggave lidgeld


dec 14, 2018
Ingezonden door: leiding

Vanaf 1 januari 2019 is het niet meer mogelijk om het lidgeld terug te trekken via de CM. Wij raden ouders aan om de formulieren nog snel bij ons te laten onderteken.

U kan het formulier vinden bij het volgen van onderstaande link.

https://www.cm.be/media/Attest-inschrijvingsgeld-jeugdvereniging-sportvereniging_tcm47-24959.pdf



Eén jaar later


dec 9, 2018
Ingezonden door: leiding

9 december 2017 staat in onze geheugens gegrift.  Er gebeurde iets wat we allemaal voor onmogelijk achtten : we verloren onze lokalen in een brand.  We lieten de moed niet zakken en konden onze werking dankzij een bijzondere gastvrijheid verderzetten in de Abdij van Averbode. Na 4 maanden midden in de natuur spelen en ravotten op een schitterende locatie, keerden we terug naar ons vertrouwde ‘Verbrand Goor’.  What’s in a name. In juli en augustus settelden we ons in het huidige containerdorp.  

Tijdens deze periode konden we rekenen op onnoemelijk veel morele, materiële en financiële steun, soms uit erg onverwachte hoeken. Een hele grote dankjewel dus aan leiding, oud-leiding, ouders, leden, sympathisanten, (jeugd)verenigingen, Abdij van Averbode, gemeente, … Tijdens Blauberg on Fire konden we nogmaals de brede solidariteit ervaren. 

 

STAND VAN ZAKEN:

Het dossier om het gebouw te slopen is goedgekeurd. Begin 2019 worden de lokalen afgebroken. Enkel het nieuwste gedeelte van de lokalen, een deel van onze garage, blijft behouden. 

Zes architecten meldden zich aan om een ontwerp in te dienen.  Eind februari moet hun projectvoorstel klaar zijn. Aan de hand van de gunningscriteria wordt de architect met de meeste punten weerhouden.

 

OPVOLGING:

‘De brandleiding’ Ward Weckhuysen, Karlijn Geys en Lisa Vandepaer volgen in samenspraak met de huidige leidingsploeg het dossier van nabij op. 

We hopen jullie volgend jaar te kunnen melden dat de bouwaanvraag werd goedgekeurd. Zodra er een datum van realisatie beschikbaar is, horen jullie het zeker.

 

FIJNE FEESTDAGEN

 



GRENZELOOS


nov 1, 2018
Ingezonden door: leiding

Iedereen is welkom om de verkenners te steunen op hun fuif Grenzeloos.

Zie jullie daar!

(Op foto klikken voor link naar facebookpagina)



Blauberg on Fire


aug 20, 2018
Ingezonden door: leiding

Vanaf NU kan je je inschrijven voor onze benefietbbq. Voorinschrijving is verplicht en kan tot 8 september.
Klik op de foto om je in te schrijven. 

Gedurende heel de avond zijn er randactiviteiten voorzien! Zo zal er vanaf 19u livemuziek zijn van one plus music en we sluiten de avond af met Kontrair.

Hiernaast is er voor de jongste onder ons een schattentocht. Voor de oudere kinderen wordt er een escape room voorzien. Inschrijven hiervoor is ter plaatste.

Hopelijk tot dan!




LEIDINGSVERDELING


aug 2, 2018
Ingezonden door: leiding

De leidingsverdeling voor het komende scoutsjaar is bekend!

KAPOENEN

WELPEN

JONGVERKENNERS

VERKENNERS

 
Dit jaar hebben we ook afscheid moeten nemen van Lisa Vandepaer, Sam Maes, Arne Geys en Sander Boeckmans. Graag zouden we hen willen bedanken voor de jarenlange inzet.
 
Tot de startdag!
De leiding


Terugkeer Blauberg


apr 7, 2018
Ingezonden door: leiding

Beste ouders en leden

Al bijna 4 maanden geleden verloren we onze lokalen in een brand. We zijn druk bezig geweest en hebben onze activiteiten kunnen verder zetten in de Abdij van Averbode. Hiervoor zijn we de Abdij heel dankbaar!

Ondanks de enorme gastvrijheid en de prachtige omgeving in Averbode wilden we, van zodra het mogelijk was, terugkeren naar Blauberg. Deze moment is nu aangebroken! Vanaf zaterdag 21 april zullen al onze activiteiten terug doorgaan aan de scoutslokalen in Blauberg. Dit vieren we die dag met een groepsspel dat de voorstam voor ons in elkaar gestoken heeft, waarvoor dank! Iedereen wordt die dag van 10u-17u verwacht, eten wordt voorzien.

Update: Momenteel staat er een sanitaire container met een klein lokaaltje. Tegen de zomer komen er nog eens 7 containers met verschillende lokalen van scouts Tessenderlo (zij hebben 3 jaar geleden ook een brand gehad). Aan deze containers zal er een afdak voorzien worden. Hierbij komen er nog containers voor het wekelijks materiaal en een speelruimte van 3 containers groot. In de zomer wordt alles geïnstalleerd met als doel het nieuwe scoutsjaar te kunnen starten in ons containerdorp. 



Activiteiten abdij Averbode


dec 12, 2017
Ingezonden door: leiding

Beste ouders en leden

Onze werking zal de komende weken doorgaan in de abdij van Averbode. 
De programma’s voor komende weken kan je terug vinden op de site.

Om alles veilig te laten verlopen vragen we om jullie kinderen af te zetten bovenaan de poortberg (zie onderstaand plan). We vragen met aandrang om te komen via de poortberg (eenrichtingsbaan) om alles veilig te laten verlopen. Hier zullen we telkens verzamelen om dan met iedereen veilig over te steken naar de abdij. Na de activiteiten kunnen jullie jullie kinderen komen ophalen op het binnenplein aan de abdij.

Leiding Scouts Blauberg



UPDATE


dec 9, 2017
Ingezonden door: leiding

Beste ouders en leden

Zoals jullie wellicht vernomen hebben, zijn onze lokalen vandaag in rook op gegaan. Hoewel we dit zeer spijtig vinden, laten we de moed niet zakken. De vergaderingen blijven doorgaan op een locatie die we ten laatste deze woensdag meedelen. 

Tot zaterdag!

P.S. Morgen kan je ons samen met de KSA op de kerstmarkt te Blauberg vinden, jullie zijn allemaal welkom.



Grenzeloos


nov 23, 2017
Ingezonden door: leiding

Iedereen van harte welkom om onze oudste tak te komen sponsoren op hun fuif Grenzeloos deze vrijdagavond.

Tot dan!



--- OKTOBERFEST ---


okt 11, 2017
Ingezonden door: leiding

Op 28 oktober organiseert Scouts Blauberg "Oktobefest". Iedereen is welkom om de Duitse sfeer te komen opsnuiven in de pz van Herselt!
 
 
foto van Ward Weckhuysen.
 
 


Fiscaal attesten


sep 25, 2017
Ingezonden door: leiding

Ouders van kinderen onder de 12 jaar kunnen de bijdrage van jeugdkampen inbrengen in hun belastingsbrief.

Vraag hiervoor achter een fiscaal attest bij de leiding en we bezorgen het aan jullie.

 



STARTDAG 2017 - 2018


sep 15, 2017
Ingezonden door: leiding



LEIDINGSVERDELING


aug 18, 2017
Ingezonden door: leiding

JAWEL JAWEL!!

Hieronder vind je wie volgend scoutsjaar je leiding gaat worden!

KAPOENEN:

 
WELPEN:
 
 
JVK:
 
 
VK:
 
 
 
Dit jaar hebben we ook moeten afscheid nemen van Julie Verwaest, Jo de Winter, Aidan Thoelen en Manon Giskes. Wij willen hun graag bedanken voor hun jarenlange inzet!
 
Tot op de startdag!
De leiding
 
 

 



KAMP 2017


jul 8, 2017
Ingezonden door: leiding

Het kamp komt dichterbij! hieronder vinden jullie het kampboekje met alle info in verband met het scoutskamp van dit jaar. 

 

 


Kampdata 2017


jan 17, 2017
Ingezonden door: leiding

De kerstvakantie is nog maar net voorbij, maar wij kijken al uit naar de komende vakanties.
We hebben het hier niet alleen over de paasvakantie, maar ook al over de grote vakantie!

Over minder dan 185 dagen vertrekken we op kamp!
Het aftellen kan dus beginnen. Voor de liefhebbers, je moet tot 15 980 400 tellen.

De kampdata:

Kapoenen: 21 juli - 25 juli
Welpen: 19 juli - 25 juli
JVK en VK: 19 juli - 29 juli

(ps: de kampdata is elk jaar hetzelfde)



Foto's


dec 15, 2016
Ingezonden door: leiding

Goed nieuws!

Sinds kort zijn de foto-albums van dit scoutsjaar terug te vinden op de facebookpagina van scouts Blauberg! Like zeker en vast onze facebookpagina, zodat je zeker op de hoogte blijft van alle leuke activiteiten die we doen op zaterdagnamiddag!

Bezoek onze pagina!


Leidingsverdeling 2016 - 2017


aug 15, 2016
Ingezonden door: leiding

Eindelijk!

Hieronder vind je wie je het komende scoutsjaar als leiding zal hebben:

KAPOENEN:

- Lisa Vandepaer
- Lennart  Maes
- Manon Giskes

WELPEN:

- Ward Weckhuysen
- Jo De Winter
- Aidan Thoelen
- Julie Verwaest

JONGVERKENNERS:

- Karlijn Geys
- Lennart Aerts (ook wel gekend als Ets)
- Sam Maes

VERKENNERS:

- Sander Boeckmans
- Arne Geys

Een leuk jaar verzekerd dus, en we hopen jullie allemaal talrijk aanwezig te zien op onze startdag!

Tot binnenkort!
Leiding Scouts Blauberg  



Fotoavond 9 september


aug 5, 2016
Ingezonden door: leiding



FOTO AVOND


aug 4, 2016
Ingezonden door: leiding

Ben je benieuwd naar meer coole foto's van dit geweldige kamp? Kom dan zeker eens langs op de fotoavond 9 september! Tot dan!

 

 


Valse geldinzameling


jun 12, 2016
Ingezonden door: leiding

Beste buren,

Er zouden twee jongetjes rondgaan in het dorp van Blauberg om geld in te zamelen in naam van Scouts Blauberg. Ze beweren dit geld in te zamelen voor een vriendje met kanker genaamd Alexander. Wij stellen uitdrukkelijk dat Scouts Blauberg hier niets mee te maken heeft.

Wanneer wij langskomen kan je ons herkennen aan het scoutsuniform. Ook zullen we altijd in groep langskomen met begeleiders. We vinden het zelf jammer dat er misbruik wordt gemaakt van onze naam.

 Graag dit bericht zo veel mogelijk verspreiden!



Verkoop Sjaaltjes


jan 5, 2016
Ingezonden door: leiding

Er zijn eindelijk terug sjaaltjes verkrijgbaar!
Deze kosten € 9 euro per stuk en maken je scoutsuniform compleet!




STARTDAG


sep 6, 2015
Ingezonden door: leiding



Fotoavond


aug 12, 2015
Ingezonden door: leiding

Enkele foto's van het kamp vind je terug bij 'foto's werkjaar 2014-2015'.

Ben je benieuwd naar meer?
Kom dan naar onze fotoavond op vrijdag 11 september..

 



www.kermisfuif.be


mei 28, 2015
Ingezonden door: admin

2EMPRESS | BUUR ONDERWEG  C-RIUS | DARWIN | DAVE D | DIGITAL PUNK | DIMSTER & TIGGERI | DJ LICIOUS | GEWELT | JACKNOIZE | JACKS & KINGS | JETPACK PILOTS | LOWRIDERZ | NIGHTLIFE DJ'S | NIOBEAT | SKYLIGHT DJ'S | SKYSCRAPERZ | WANNES D


www.kermisfuif.be



12-urenjogging


sep 30, 2014
Ingezonden door: admin

Proficiat aan iedereen die zaterdag zijn steentje heeft bijgedragen tijdens de 12-urenjogging te Westerlo! We zijn, net als vorig jaar, op een knappe 2e plaats geëindigd. 

Hieronder een kort overzicht van onze uitslag van de afgelopen 5 edities.

 

Editie 2009:
  1. AC Westerlo 297
  2. Scouts Westerlo 290
  3. Scouts Blauberg 289
Editie 2010:
  1. AC Westerlo 298 (+27)
  2. Scouts Blauberg 279 (+27)
  3. Scouts Westerlo 275 (+27)
Editie 2011:
  1. AC Westerlo 301 (+27)
  2. Scouts Blauberg 281 (+27)
  3. Scouts Westerlo 264 (+27)
Editie 2012:
  1. AC Westerlo 314 (+27)
  2. Scouts Blauberg 300 (+27)
  3. Scouts Westerlo 284 (+27)
Editie 2013:
  1. AC Westerlo  289 (+14)
  2. Scouts Blauberg  278 (+14)
  3. Trawantel  265 (+14)
Editie 2014:
  1. AC Westerlo  294 (+27)
  2. Scouts Blauberg  275 (+27)
  3.  Scouts Westerlo  262 (+27)


Gazet Van Antwerpen


okt 9, 2013
Ingezonden door: admin



Gazet Van Antwerpen


mrt 22, 2013
Ingezonden door: admin